søndag den 26. januar 2014

Male med Royal Icing

Så mødtes Nørdekonerne igen i Vendsyssel. Denne gang var vi 5 stk. Dette var 3 gang vi mødtes en lørdag fra cirka 10 til 15.

Dagens program: ROYAL ICING på mange måder.

Eksperter var vi bestemt ikke, der var ingen som helt viste forholdet mellem flormelis og æggehvide. vi læste lidt i nogle engelske bøger. Og der var vist noget med forskel på konsistensen, når man lavede det ene og det andet, så vi eksperimenterede i vild forstand. Godt Lene lærte os at lave bomber til sprøjteposerne.

Jeg havde bestemt mig for at skulle prøve at trække glasuren ud, som jeg mange gange havde set på kiks og kager. Momse skulle havde været med, men blev forhindret. Det kunne være, at hendes fif var en hjælp, når man ser på mit resultat.


Jeg fik også lært at lave roser på pind. Er nu godt tilfreds.



Den sidste kage lavede Lene. Hun var til stor hjælp, idet hun havde været på kursus hos Sifbeth. Ja, min kursus blev jo desværre aflyst pga. konflikter med Sifbeth og nogle i den tilmeldte gruppe - øv.


Selvfølgelig havde jeg glemt den ene tylle, som jeg ejer - men hvor er det dejligt med damer, som har udstyret i orden, så man kan låne. Det er ikke udstyret, som de går ned på.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar