mandag den 14. april 2014

Rugbrødslagkage

Jeg har længe gået og drøm om at prøve samme teknik, som La Glace. Det kunne da ikke være så svært :o)

Samtidig ville jeg gerne lave prøve rugbrødsbunde, da jeg er ved at være træt af "normale" lagkagebunde.




Ingredienser til rugbrødslagkagen

Bunde6 æg
150 g lyst rørsukker
200 g rugbrød uden kerner
2 spsk kakao
1 spsk kartoffelmel
2 tsk bagepulver
50 g hasselnødder
Smør eller olie til formen


Tilberedning - sådan bager du rugbrødslagkagen

Tænd ovnen på 180 grader.

Læg bagepapir i bunden af en springform, diam. 20-22 cm, og smør kanterne.

Bunde til rugbrødslagkage: Del æggene i blommer og hvider. Pisk sukker og æggeblommer hvide med en elpisker.

Tilsæt fintrevet rugbrød, kakao, kartoffelmel, bagepulver og finthakkede nødder.

Pisk æggehviderne stive, og vend dem forsigtigt i dejen ad flere omgange.

Fordel dejen i springformen, og bag kagen i ovnen i ca. 45 min. Lad den køle af, og del den i 2 bunde.


Bunden var nem at gå til. Dejlig svampet - lige i min ånd.


Opbygningen af kagen var følende:

1: Begge creme er fra pati-versand.de og blev rørt op.

2: Den inderste creme blev bygget/sat vha en plastik ring. Det var ikke godt. Ønsker mig stålringe.

3: Da den hvide creme var fast blev plastikken fjerne og den lyserøde creme sprøjtet ud omkring og smurt ovenpå.

4: Kagen blev drysset med revet chokolade.


Manden var igen vild med kagen. Den grove bund gav et godt bid til cremerne.

Den skal prøves igen.













 
 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar